RSS

Thursday 4 March 2010

Kursus Bina Blog Fasa 2



Salam........ Alhamdulillah kursus Bina blog kali ini berjaya dijalankan pada 4-5 Mac di BTPN atau Pusat Sumber Negeri Johor di Skudai.Kursus ini telah berjaya memantapkan para jurulatih blog daerah masing-masing untuk mengemaskinikan blog yang ada
Banyak input yang diberikan seperti pendedahan tentang perkongsian bahan dan laman URL yang boleh dijadikan link. Sesungguhnya kursus yang hanya dihadiri lebih kurang 20 orang ini memperoleh suatu kepuasan yang sukar untuk ditafsirkan dengan kata-kata.
Maklumat atau berita yang disampaikan tentang Metro Isu Gereja beri wang kepada ibu RM 2000 telah banyak memberikan kesedaran bahawa Islam itu bersifat SYUMUL.
Bantulah mereka mengikut kemampuan orang islam itu ibarat suatu badan terasa sakit,semuanya akan merasakn kesakitan,penderitaan tersebut.Disitulah nilai ukwah yang sukar untuk dirungkai oleh mana-mana pihak.Kembalilah kepada konsep Rasulullah S.A.W
( Sahifah Madinah) banyak yang boleh kita ambil pengajaran daripadanya.


Sekadar Introfeksi ..Terima kasih tidak terhingga kepada Jurulatih utama Encik Ismail bin Yon ..anda adalah sifu yang sangat kami hargai.

No comments:

Post a Comment