RSS

Monday 1 February 2010

Motivasi Pagi DI SMKDPB

Suatu perkongsian ilmu inginku garap atas tinta ini.
Dahsyatnya Doa Ibu membuatkan aku menangis seketika..bicara motivasinya mungkin tak hebat bagi sesetengah pelajar atau orang lain, tapi tersentuh hati apablia mendengar kisah dasyhatnya doa seorang ibu..
Terusku belek sebuah buku karya Syamsuddin Mohd Nor,doa ibu seperti doa nabi untuk umatnya,doanya membawa kemuliaan,dapat menolak fitnah,membawa keselamatan,membawa Husnul Khatimah,Membuka Pintu Rezeki,Menyihatkan Keluarga,Sumber Kekuatan Batin dan Pintu Hidayah Sepanjang Zaman...

Tersentuh hati kerana aku sudah tiada mempunyai ibu..tapi kini aku rasakan kehebatan doa seorang Ibu apabila aku sendiri IBU kepada anak-anak..Insyallah. marilah kita sama2 menjadi insan yang sentiasa mendoakan kebahagiaan ibubapa kita walaupun mereka tiada di dunia ini..

Janganlah menjadi seperti ALqomah yang tidak boleh mengucap dua kalimah syahadat, Malin Kundang Menjadi batu,Lelaki Berkepala Keldai Keluar Dari Kubur,Rosli yang berdiri dengan satu kaki,Salmah yang susah melahirkan anak,Ulama yang kudung kedua-dua kaki dan tangannya serta matanya tercungkil..Naduzubillah..Semoga Anak2 kita tidak seperti itu.. JAdilah Seorang Ibu yang berjaya memiliki karakter yang unggul,selalu menambah ilmu,ikhlas hatinya,selalu memberi teladan,isteri yang baik,penyabar,selalu realistik,lemah lembut dan hidup bermasyarakat.

IBU..
Doanya adalah penawar..juga racun berbisa
Ibarat tajamnya mata pisau yang mampu melakar masa depan yang gemilang
buat anak yang tercinta,juga dapat menghancurkan masa depan si anak derhaka




No comments:

Post a Comment